CLICK4HP Archives

Health Promotion on the Internet

CLICK4HP@YORKU.CA

Options: Use Forum View

Use Monospaced Font
Show Text Part by Default
Show All Mail Headers

Message: [<< First] [< Prev] [Next >] [Last >>]
Topic: [<< First] [< Prev] [Next >] [Last >>]
Author: [<< First] [< Prev] [Next >] [Last >>]

Print Reply
Subject:
From:
"Stirling, Alison" <[log in to unmask]>
Reply To:
Health Promotion on the Internet <[log in to unmask]>
Date:
Fri, 18 Jun 2004 09:19:56 -0400
Content-Type:
text/plain
Parts/Attachments:
text/plain (62 lines)
Is it true that the average 30 year-old Canadian is only as fit as the
average 60 year-old Swede? Was the 30 year ParticipACTION program effective?
Now you can find the answers to these questions in an exciting new
publication from the Canadian Public Health Association.

 "ParticipACTION: The Mouse That Roared. A Marketing and Health
Communications Success Story"/ "ParticipACTION: Faire bouger les choses et
les gens. Un succès de marketing et de communications" is a fully bilingual
supplement to the May/June issue of the Canadian Journal of Public Health.

The supplement is designed to be a learning tool and reference for leaders,
government officials, teachers and post-secondary students in physical
activity, public health, health promotion and social marketing. It was
written by a team of health communication experts who volunteered their time
to analyze and tell the 30-year story of the world's longest running social
marketing program on physical activity. Their goal was to share the
strategies and learnings from the ParticipACTION experience in the hope that
they will prove useful to future health promotion and active living
initiatives in Canada and around the world.

To access PDF versions of the supplement in English and French, please visit
the CPHA web site at: http://www.cpha.ca/english/cjph/cjph.htm and
http://www.cpha.ca/francais/cjph/cjph.htm


_________________________________________________

 Annonce: Une nouvelle publication -- ParticipACTION: Faire bouger les
choses et les gens. Un succès de marketing et de communications

15 juin, 2004

Est-il vrai qu'un Canadien moyen de 30 ans a la même forme physique qu'un
Suédois de 60 ans ? Le programme de ParticipACTION a-t-il été efficace
durant 30 ans? Vous trouverez la réponse à ces questions dans une nouvelle
publication très intéressante de l'Association canadienne de santé publique
(ACSP).

« ParticipACTION: Faire bouger les choses et les gens. Un succès de
marketing et de communications »/ « ParticipACTION: The Mouse That Roared. A
Marketing and Health Communications Success Story  » est un supplément
bilingue de la Revue canadienne de santé publique de mai/juin 2004.

Ce supplément est conçu pour être un outil d'apprentissage et de référence
pour les leaders, représentants gouvernementaux, professeurs et étudiants
universitaires en éducation physique, santé publique, promotion de la santé
ou marketing social. Il a été écrit par une équipe d'experts en
communication en santé qui ont offert leur talent pour analyser et raconter
la plus longue campagne de communication au monde, 30 ans, sur la promotion
de l'activité physique. Leur objectif était de partager les stratégies et
connaissances acquises par l'expérience de ParticipACTION, dans l'espoir
d'être utile aux prochaines campagnes de promotion de la santé et de la vie
active au Canada et dans le monde.

Pour obtenir les versions anglaise et française en PDF, veuillez aller sur
le site de l'ACSP :

<http://www.cpha.ca/francais/cjph/cjph.htm> ou
<http://www.cpha.ca/english/cjph/cjph.htm>

To unsubscribe send one line: unsubscribe click4hp to: [log in to unmask] . To view archives or modify subscription see: http://listserv.yorku.ca/archives/click4hp.html

ATOM RSS1 RSS2