CANCHID Archives

Canadian Network on Health in Development

CANCHID@YORKU.CA

From:
Marie-France Allen <[log in to unmask]>
Reply To:
Canadian Network on Health in International Development <[log in to unmask]>
Date:
Tue, 1 Apr 1997 14:59:45 -0500
Dear colleagues,

Within the context of our research, we are trying to identify fund raising
mechanisms which originate from community solidarity. I would actually need
examples of, or references to such income generating activities, that are
used to meet community needs. I work more specifically with rural african
communities but examples that apply to urban settings or other regions
would also be very useful.

Thank you very much in advance.

Chers collègues,

Dans le cadre de notre étude nous cherchons à identifier des mécanismes de
solidarité communautaire générateurs de revenus. En fait, j'aurais besoin
d'exemples  (ou de références bibliographiques) d'activités génératrices de
revenus initiés par la communauté ( au niveau local) dans le but de
répondre à un besoin de la communauté. Je travaille plus spécifiquement
auprès de communautés rurales africaines mais les exemples du monde urbain
et de d'autres régions me seraient très utiles.

Merci à l'avance.

Marie-France Allen  - MSc
Chargée de projet - Projet coordinator
2108 Chemin Ste-Foy,
Pav. de l'Est, Québec,
G1K 7P4

Tél.: (418) 656-2131 poste 3285 - télécopie: (418) 656-2627
E-Mail: [log in to unmask]