Please circulate and apologies for cross posting.
Bilingual Administrative Assistant / Adjoint administratif bilingue
Poste: Bilingual administrative Assistant / Adjoint administratif
Closing date / Date limite: Thursday July 12 2001 / jeudi, le 12 juillet
2001
Lieu de travail: Toronto (Ontario)
Entrée en fonction: End of July - beginning of August / fin juillet -
début août 2001
The Ontario Prevention Clearinghouse (OPC) is a health promotion and
prevention agency providing information, education, consultation and
networking services in French and English province-wide. OPC supports
organizations in partnerships with communities to stimulate and foster
health promotion. Please see our website www.opc.on.ca for more
information.
La personne choisie offrira un soutien administratif à l'équipe de
consultants en promotion de la santé du COIP ainsi qu'à l'équipe du COIP en
général.
Responsibilities/Responsabilités
* Update, maintain and monitor OPC databases
* Order resources and maintain subscriptions / acquérir des ressources
et maintenir les abonnements;
* Provide liaison with printers, translators and other vendors /
communiquer avec les imprimeurs, traducteurs et autres fournisseurs de
services;
* Coordinate and maintain the development of promotional material
(e.g. websites) / coordonner et appuyer le développement de matériel
promotionnel (p. ex. websites)
* Coordinate and support administrative activities within the team
(e.g. reports, workplans, electronic newsletters, meetings) / coordonner et
offrir un appui administratif à la préparation d'ateliers et de réunions,
rapport, etc.);
* Update list-servs / mettre à jour les listes de diffusion
électroniques (listservs);
* Interact with clients (respond to inquiries, some reception);
Interagir avec les clients (répondre aux demandes d'information, réception);
* General administrative functions (photocopy, file, fax, travel
arrangements, etc.) / autres tâches administratives connexes
Qualifications
* Excellent oral and written proficiency in French and English /
excellente maîtrise du français à l'oral et à l'écrit et capacité de
travailler dans un milieu où les communications (orales et écrites) se font
surtout en anglais
* Community college certificate or equivalent experience plus
clerical/technical experience / diplôme collégial ou l'équivalent
* Minimum 3 years experience in an administrative capacity, preferably
in a non-profit, health promotion or social service environment / au moins
trois années d'expérience en administration, préférablement dans un
organisme sans but lucratif ou voué à la promotion de la santé
* Excellent word processing, spreadsheet, database & computer skills
(e.g. Word, Excel, Access) / connaissance pratique de Windows 95, d'Internet
et des logiciels Word, Excel, Access et PowerPoint;
* Strong administrative and organizational skills, with a high degree
of attention to detail and the ability to work with multiple projects and
demands simultaneously / Sens très aigu de l'organisation et de
l'administration, minutie et capacité de respecter des échéances serrées
* Strong data entry skills and experience in maintaining databases /
excellentes aptitudes de saisie de données
* Excellent communication and creative problem-solving skills and the
ability to work both independently and as an integral member of a team /
esprit d'équipe et autonomie
Please submit a letter of interest and resume (one in French and the other
in English) in confidence by July 12, 2001 at 5pm to Administrative
Coordinator, OPC, 180 Dundas Street West, #1900, Toronto, Ontario M5G 1Z8,
fax: 416-408-2122, [log in to unmask]
Nous vous remercions de votre intérêt pour le poste. Seules les personnes
que nous souhaiterons convoquer à une entrevue seront contactées.
|