Iona McCraith
Archives Advisor | Archives Association of Ontario

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---------- Forwarded message ---------
From: Bell, John W (PCH) <[log in to unmask]>
Date: Fri, 27 Aug 2021 at 13:50
Subject: Reopening Fund for Heritage Organizations: NOW ACCEPTING APPLICATIONS // Le Fonds pour la réouverture des organismes du patrimoine accepte maintenant les demandes
To: Bell, John W (PCH) <[log in to unmask]>


Good afternoon -  if you could please share this information with your membership on Monday, it would be appreciated.  The portal went live this morning, but we are pushing out information late today and Monday so that people can access the help line if there are issues (it is not active on the weekend or after work hours).  Thank you for your help in promoting this.

John

 

 

 

le  français suit

 

Subject: Reopening Fund for Heritage Organizations: Now Accepting Applications

ATTACHMENTS:

  1. Infographic – applicant eligibility and formula
  2. Tips and Tricks

The Department of Canadian Heritage is pleased to inform you that The Museums Assistance Program (MAP) is now accepting applications for assistance with ongoing operating costs through the Reopening Fund for Heritage Organizations.  This assistance will help heritage organizations that have felt the impact of the COVID-19 pandemic as they reopen and safely welcome back visitors. For full details on program eligibility and information on how to apply, please visit Reopening Fund for Heritage Organizations. Please review the Program Guidelines prior to submitting your application.

Not-for-profit organizations with a heritage collection, such as museums, archives, and historic sites, may be eligible to receive funding. Indigenous organizations with a heritage collection are also encouraged to apply. Organizations can receive between $1,000 and $100,000 in reopening support.

APPLYING FOR FUNDING

Applications for the 2021 Reopening Fund for Heritage Organizations will be accepted through the new Canadian Heritage Funding Portal (CHFP)To proceed with your application, you must have completed the Applicant Profile section, which includes uploading the required documents.

 

Clients who submit an application will receive an automatic acknowledgement message confirming receipt of their submission.  Remember to check your junk mail folder and contact us if necessary.

 

Our team is available to assist you with the new process from Monday to Friday from 8:30 a.m. to 5:00 p.m. (Eastern Standard Time). While the deadline to apply for funding is October 20, 2021, applicants are encouraged to apply early as funds are limited.

Telephone: 1-866-811-0055
TTY (Teletype for the hearing impaired): 1-888-997-3123
Email:
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We look forward to receiving your online application.

 

Objet : Le Fonds pour la réouverture des organismes du patrimoine accepte maintenant les demandes

PIÈCES JOINTES :

  1. Résumé graphique – admissibilité du demandeur et formule de financement
  2. Conseils

Patrimoine canadien a le plaisir de vous informer que le Programme d’aide aux musées, par l’entremise du Fonds pour la réouverture des organismes du patrimoine, accepte maintenant les demandes d’aide pour les coûts de fonctionnement courants .  Ce fonds aidera les organismes du patrimoine qui ont été touchés par la pandémie de COVID-19 dans leur réouverture et leur accueil sécuritaire de visiteurs.  Vous trouverez les informations sur l’admissibilité au programme et la façon de faire une demande sur la page du Fonds.  Veuillez lire les lignes directrices du programme avant de soumettre votre demande. 

Les organismes sans but lucratif possédant des collections patrimoniales (p.  ex., musées, centres d’archives et sites historiques) pourraient être admissibles à du financement.  Les organisations autochtones possédant une collection patrimoniale sont également encouragées à faire une demande.  Les organismes pourraient recevoir de 1000 $ à 100 000 $ en aide à la réouverture. 

FAIRE UNE DEMANDE DE FINANCEMENT

Les demandes pour le Fonds de réouverture 2021 pour les organismes du patrimoine seront acceptées par le biais du nouveau Portail de financement du patrimoine canadien (PFPC).  Pour procéder à votre demande, vous devez avoir rempli la section Profil du demandeur, ce qui inclut le téléchargement des documents requis.

 

Les clients qui soumettent une demande recevront un message d'accusé de réception automatique confirmant la réception de leur demande.  N'oubliez pas de vérifier votre dossier de courrier indésirable et de nous contacter si nécessaire.

 

Notre équipe de soutien est disponible du lundi au vendredi, de 8 h 30 à 17 h (heure de l’Est).  Bien que la date limite pour présenter une demande de financement soit le 20 octobre 2021, les candidats sont encouragés à postuler tôt car les fonds sont limités.

Téléphone : 1‑866‑811‑0055
ATS (Appareil de télécommunications pour les personnes sourdes) : 1‑888‑997‑3123
Courriel :
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Nous avons hâte de recevoir vos demandes en ligne.

 

 

 

 

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